Online werkplek

De Online Werkplek is software die als een online dienst wordt aangeboden. U hoeft de Online Werkplek software niet aan te schaffen. U sluit voor de Online Werkplek een contract af voor een vast bedrag per maand voor het gebruik en de ondersteuning. De Online Werkplek wordt door Uny IT voor u geinstalleerd, beveiligd en onderhouden, zodat u zich daar geen zorgen over hoeft te maken. De naam van online Werkplek zegt genoeg: Simply4U Online Werkplek

Simply4U

feed-image RSS Feed
de_werkplek.png
Simply4U in mijn organisatie Afdrukken
Klant aan het woord
Geschreven door Roos Kapteijns   
Vrijdag 17 Oktober 2008 10:33

Ik werk voor een kleine non-profit organisatie, waarbij ik het enige personeelslid ben en naast mij 25 vrijwilligers werken. Normaal gesproken houden we ons bezig met het behartigen van de belangen van mensen met een handicap en hebben daarvoor een kantoor met twee werkplekken ter beschikking. Daarbij werk ik op onregelmatige tijden ook vanuit huis.


Server

En toen op een ochtend was de stroomvoorziening plotseling afgesloten en gaf de server, die ik onder mijn bureau had staan, het op. Het was voor mij, een ondeskundige op het gebied van computers, niet meer mogelijk om de computerbestanden, outlook en het adresbestand te bereiken. Door deze stroomuitval kon ik die dag mijn werkzaamheden niet meer doen en verloor ik in principe een hele dag, waarin ik allerlei kantoorwerk had gepland.

Omdat ik UnyIT al ken vanuit een andere situatie ( mijn zoon is met hen in contact gekomen tijdens zijn afstudeeropdracht) wist ik dat er mogelijkheden bestonden voor onze organisatie om via hen contracten af te sluiten om onze back-ups te maken en ook gebruik te maken van hun server en helpdesk.

Na een telefoonronde met ons bestuur om op deze manier te gaan werken, kreeg ik groen licht om UnyIT in te schakelen en gebruik te gaan maken van Simply4U.

En precies zoals het wordt uitgesproken: het is erg simpel voor mij. Binnen twee werkdagen was de server door Uny IT BV bij mij opgehaald en alle bestanden overgezet en dat terwijl ik bang was dat alle gegevens verloren waren gegaan.

Simply4U

Sinds die dag maak ik dan ook dankbaar gebruik van Simply4U, overdag op kantoor, maar ook ’s-avonds vanuit thuis. Het komt nogal eens voor dat ik door afspraken buiten de deur niet op mijn werkplek kom en er wel direct gereageerd moet worden op e-mail. Juist doordat we zo’n kleine organisatie zijn, komt er veel werk bij mij terecht. Het is nu zelfs mogelijk voor mijn bestuursleden om in te loggen en vanuit elke plek de computerwerkzaamheden te kunnen overnemen. Ook ik ben in staat om vanuit een ander adres simpel in te loggen en alle informatie meteen ter beschikking te hebben. Dat is voor mij het einde van het meenemen van allerlei memorysticks ( ik had er inmiddels drie in gebruik en nog had ik niet altijd bij me wat ik hebben moest). Ik hoef nu ook niet meer te bedenken wat ik over moet zetten of naar mezelf moet mailen.

Het aanvragen van een extra e-mailaccount was binnen 2 uur geregeld. Een telefoontje om dit te bewerkstelligen was voldoende en dat terwijl mij dat voorheen bijna een halve werkdag gekost zou hebben. Niet in de laatste plaats omdat ik er zelf totaal geen verstand van heb.

Helpdesk

De helpdesk is een verhaal apart. Natuurlijk heb ik gebruikt gemaakt van zowel e-mail als de telefoon om hulp te krijgen Ik heb mijn vragen gemaild en binnen 10 minuten was er antwoord of kwam er een telefoontje terug. Na toestemming om te "’shadowen"’ kan ik achterover leunen en kijken hoe ze, vanaf hun werkplek, het roer tijdelijk even overnemen en het probleem bij mij opsporen.

Ook het bellen naar 073 - 737 00 13 geeft direct contact met een van de medewerkers van Uny IT, die er dan direct zorg voor dragen dat ik mijn vraag kan stellen. Het is nog niet voorgekomen dat men het antwoord schuldig moest blijven.

Naast al deze voordelen hoef ik me ook niet druk meer te maken over het aankopen van nieuwe tekstverwerkingsprogramma’s of nieuwe licenties. Alles wordt nu voor mij geregeld en het enige dat we nog zelf moeten doen is het betalen van de facturen voor deze service. Dat laatste heeft de organisatie graag voor mij over om zo’n relaxte werkomgeving te creëren.

Roos Kapteijns
Gehandicapten Platform 's-Hertogenbosch

 
Simply4U. Dat vindt de klant er van. Afdrukken
Klant aan het woord
Vrijdag 18 Januari 2008 23:49

De Simply4U online werkplek wordt al geruime tijd gebruikt door Reijner Antwoordservice in Rosmalen.
Lees meer...
 


powered by Uny IT B.V.